Jogorvoslati fórumok

Fogyasztóvédelmi hatóság

Ha fogyasztóként számlázással, elszámolással, méréssel kapcsolatos panasza merült fel, és megítélése szerint azt a szolgáltató nem kezelte megfelelően, a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását kezdeményezheti. A hatósághoz fordulhat továbbá akkor is, amennyiben nem kap megfelelő tájékoztatást a szolgáltatás feltételeiről, árairól, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tapasztal vagy nem érvényesülnek a fogyasztói jogai. A fogyasztóvédelmi hatóság a természetes személy fogyasztók jogainak védelme érdekében jár el.

Panaszával a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti járási hivatal fogyasztóvédelmi osztályához fordulhat.

A hatóság elérhetősége:

Heves Vármegyei Kormányhivatal

Közlekedési Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály

Fogyasztóvédelmi Osztálya

Cím: 3300 Eger, Kossuth Lajos út 9.

Levelezési cím: 3301 Eger, Pf.: 216

Telefonszám: + 36 36 515- 469

E-mail: fogyved@heves.gov.hu

Békéltető testületek

Egyéni jogvitában a bírósági eljárás helyett a békéltető testület eljárását javasoljuk, amely ingyenesen segít a vita gyors rendezésében. A békéltető testületek nemcsak vitarendezéssel, hanem tanácsadással is foglalkoznak: fogyasztóvédelmi kérdésekben fogyasztók és vállalkozások is fordulhatnak hozzájuk. Az illetékességgel rendelkező testület:

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 

Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf.  376. 

Telefonszáma: (46) 501-090

Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

  • Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal

Amennyiben Ön az EVAT Zrt. távhőszolgáltatásával kapcsolatban problémát tapasztal, az alábbi esetekben fordulhat a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatalhoz (MEKH):

  • ha a távhőszolgáltatás minőségével vagy megbízhatóságával kapcsolatban kifogása van,
  • ha vitás helyzet alakul ki az elszámolás, díjfizetés vagy számlázás kapcsán,
  • ha úgy véli, hogy az EVAT Zrt. nem a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően járt el,
  • ha panaszát a szolgáltatónál már jelezte, de nem kapott választ, vagy a válasszal nem ért egyet.

A MEKH hatásköre kiterjed a távhőszolgáltatók felügyeletére, a fogyasztói panaszok kivizsgálására, valamint a közszolgáltatási szabályok betartatására.

További információ és elérhetőségek: www.mekh.hu

Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal

Fogyasztóvédelmi Főosztálya

Cím: 1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52.

Levelezési cím: 1388 Budapest, Pf. 89.

Telefonszám: (36) 1 459-7777

E-mail: ugyfelszolgalat@mekh.hu


Adatkezeléssel kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek:

Elsődlegesen kérjük, hogy panaszával forduljon bizalommal közvetlenül hozzánk, igyekszünk az esetlegesen előforduló jogsérelmeket orvosolni. 

Elérhetőségeink:

Cím: 3300 Eger, Zalár J. u. 1-3.sz.

Elektronikus levélcím: evatzrt@evatzrt.hu

Telefonszám: +36 36 511-777

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (a továbbiakban: Hatóság) Ön bejelentésével vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogai gyakorlása vonatkozásában jogsérelem érte, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A Hatóság elérhetősége: 

Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11. sz.

Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9. 

Telefon: +36 (1) 391-1400; +36 (30) 683-5969; +36 (30) 549-6838

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Lehetősége van adatainak védelme érdekében közvetlenül bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím), illetve az adatkezelő székhelye szerint illetékes törvényszéknél nyújtja-e be keresetét.